Numenera – pierwsze wrażenia

Wczoraj zebraliśmy znów do kupy naszą grową ekipę. Pierwotnie mieliśmy grac w The One Ring, ale z powodu nieobecności jednego gracza zdecydowaliśmy się na to, że ja jako odskocznię poprowadzę Apocalypse World. Nie doczytałem jednak podręcznika (:P poza tym nie wiedziałem, jak go sprzedać graczom) i ostatecznie stworzyliśmy postacie i rozegraliśmy jedną scenę w świecie Numenery, a poprowadził Fedor.

Ja jak na razie tylko pobieżnie przejrzałem podręcznik, także moje wrażenia oparte są o tworzenie postaci i jedna scenę walki. Lecimy w punktach.

+ bardzo fajne jest składanie postaci z klocków: deskryptor, typ, fokus. Jest to szybkie i nie trzeba znać za bardzo mechaniki, by stworzyć sobie postać zgodnie ze swoją wizją, postacie wychodzą pokręcone, jak cały świat Numenary (który mi strasznie kojarzy się z Destiny, a chłopakom z jakimiś książkami, których nie czytałem :P).

# ja stworzyłem sobie na przykład Xoxo: “skrytego Nano na granicy faz” (stealthy nano that exist paritially out of phase), ale Sting pojechał po całości tworząc (hi hi) sprytnego Kubę, co z niejednego pieca chleb jadł, triumfującego duchem nad materią (clever Jack(-of-all-trades), mind over matter). Koso wybrał mechanicznego nano zagłębiającego się w czeluści (mechanical nano that dwells into darkness, czy jakoś tak).

+ podstawowa mechanika testów jest banalna – rzucasz k20 i porównujesz z trudnością. Pojedyńczy rzut k20 to nie jest może najbardziej emocjonujący sposób rozstrzygania testów, ale przez to, że z dostępnych pul (might, speed, intellect) można dopalać testy (obniżać poziom trudności; to samo robi się dzieki szkoleniom w danym obszarze) wkrada się tu element kombinowania i to jest już spoko

+ ilustracje w podręczniku są super (choć faktycznie zielone tło dla ilustracji pokazującej błękitne niebo, to kwas)

+ podobają nam się też cacka (cyphers) – jednorazowe magiczne przedmiociki (np. ja wylosowałem lubrykant, podręcznego sługę i dar języków) – oraz osobliwości (oddities) będące magicznymi przedmiotami bez widocznego zastosowania (np. Sting ma pręt, który przenika przez każdą materię prócz dopasowanej do niego rękawicy) – można je wylosować, co tylko dodaje im uroku

+ świat (choć nie widzieliśmy go zbyt wiele) jest zwariowany i ja mu to liczę na plus (np. my żeglowaliśmy po jeziorze, w którym jest tak przezroczysta woda, ze zupełnie jej nie widać, i wygląda to jakby leciało się w przestworzach)

Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne i bankowo będziemy w to jeszcze grać.

A na blogu wkrótce zaległe notki z Rdzenia 16 (już skończyliśmy) oraz dwa słowa ode mnie o Kolejkonie, PMMie i Quentinie. Stay tuned.

Otagowane

3 thoughts on “Numenera – pierwsze wrażenia

  1. KFC pisze:

    Numenara mówisz? To chyba graliście w jakąś chińską podróbę, bo cały świat się jara teraz Numenerą ;P

  2. punkt K pisze:

    […] u Magdy w rewelacyjne Jigoku, u Stinga m.in. w The One Ring (ale za mało!), u Fedora m.in. w Numenerę (też za mało!). Same dobroci :-) W sumie kiedy teraz myślę, to nie przypominam sobie jednej […]

Skomentuj

punkt K

growy blog kaduceusza

Leniwy Gracz

RPG blog

qendi.wordpress.com/

Kalejdoskop RPGowy Qendiego

SOS WekTa

słowa obrazy storytelling

Heavy Runs Light

Run Fast & Don't Think Limits

Graeme Davis

History - Mythology - Folklore - Fantasy - Games

Meblościanka pełna gier

Tak wiele gier, a tak mało czasu

krokodyl z oczami na szypułkach

RPG, bitewniaki, wszystko inne

Laboratorium Fabularne

Blog eksperymentów erpegowych

Lisia nora

Zlewnio-odsiewnia pomysłów?

jedź, BAW SIĘ!

Trochę inny blog podróżniczy Brewy

Kłopoty w Breywick

Tarapaty i przypadki Krwiożerczych Pogromców Wrogów

iPad Notebook

iPad Tips, Thoughts & Apps by Justin S. Kahn www.kahnlawfirm.com

GameDev

Pomysły, efekty i wszystko, co wiąże się z moimi hobby.

